سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

آقای زاکانی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات نقش ویژه ای را ایفا کردند و در این خصوص مثل سایرین در مقابل قانون پاسخگو هستند ورسیدگی به اتهامات این افراد محملی برای آزمون قوه قضائیه است.

 

علیرضا زاکانی در خصوص بسیاری از مسائل مهم سیاسی روز خصوصا حوادث پس از انتخابات ناگفته هایی را بازگو کرد.
سناریوی نظام برای براندازی نظام خوابی تعبیرناشدنی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سناریوی دشمنان برای براندازی نظام را یک خواب تعبیر ناشدنی دانست و تصریح کرد: به طور قطع تلاش دشمنان و انسان های خودفروخته در کشور برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ناکام می‌ماند زیرا این نظام مبتنی بر پشتوانه های مردمی و برپایه ارزش های دینی است بر این اساس این نظام را نمی‌توان به این راحتی دستخوش تحول کرد.

دروغ ، تقلب و جنایت سه کلید واژه حوادث پس از انتخابات است
وی با اشاره به سخنان گذشته خود که سه کلید واژه دروغ ، تقلب و جنایت را شالوده حوادث پس از انتخابات خردادماه قلمداد کرده بود، اظهار داشت: این شیوه را رقبای انتخاباتی و عوامل پیدا و پنهان فتنه پیشه خود کرده بودند که از کنار آن هم هزینه شکست انتخابات راکاهش دهند و هم آبروی نظام اسلامی را ببرند که به واسطه فعالیت های این افراد ما هزینه های سنگینی را در نظام بین الملل و کشور متحمل شدیم.

حمایت بلندگوهای غربی از سران فتنه در تعارض با سخنان امام(ره)
زاکانی افزود: این مساله خود حکایت از انسداد این جریان و لجبازی اعضای آن با هم دارد و آنها نمی خواهند از راه ثوابی که رهبر معظم انقلاب پیش پای آنها گذاشته تبعیت کنند، متاسفانه در حال حاضر عناصر و بلندگوهای غربی از افرادی مانند موسوی، کروبی و خاتمی حمایت می کنند و باید توجه داشت که امام خمینی(ره) همیشه می گفتند که نباید کاری بکنیم که مورد تشویق سران سلطه و کشورهای غربی قرار بگیریم.

خدمت رسانی دولت نهم به اقصی نقاط کشوردلیل مشارکت بالای مردم در انتخابات دهم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات به دلیل حمایت افراد مستضعف و محروم از دولت و نوع نگاه دولت و جریان اصولگرا در جهت خدمت رسانی به اقصی نقاط کشور و عدم تبعیض به رسیدگی بخشی و همچنین نشانه اقبال مردم در جهت شعارها و ارزش های انقلاب و نظام است.
وی در خصوص سوالی مبنی بر زمان شکل گیری جریان اشرافی گری در کشور خاطر نشان کرد: اشرافی گری و رویه های غلط زمینه ساز آن را بعد از دوران دفاع مقدس شاهد بودیم لذا موج اشرافی گری پس از جنگ سرعت یافت. اگرچه در دهه 60 یک عده در کنار موج گسترده حضور نیروهای مردمی در دفاع از اسلام و کشور عزیزمان این مسیر را انتخاب نکردند و اگر در معرض نیز بودند بعدها به عنوان عنصر پشیمان دچار دنیا زدگی شدند.

فائزه و مهدی هاشمی نقش اساسی در حوادث پس از انتخابات داشتند
وی ادامه داد: نمونه ای از عناصری که اخبار نادرست را به بزرگان منتقل می کردند، مهدی هاشمی رفسنجانی بود که علاوه بر این که در جامعه وی و همچنین فائزه هاشمی رفسنجانی عاملی برای دامن زدن به مسائل و جو سازی بودند، اخبار را از زاویه دید خود برای بهره برداری به اساتید و علما منتقل می کردند که به طور قطع، علما و نخبگان جامعه محور اتکای مردمی هستند و نظراتشان برای همه ملت بسیار مهم است و امثال مهدی هاشمی به دنبال اغراض خود بودند که خوشبختانه در مقابل فراست و عمق بینش علما و اساتید ناکام ماندند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم روشنگری برخی نخبگان جامعه و پاسخ به سوالات آنها اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه ما دچار نوعی عقب افتادگی در اطلاع رسانی و دیرکرد شده ایم و دلیل آن هم به غبارآلودگی فضای جامعه و دیرکرد اطلاع رسانی در حوزه تبیینی و تبلیغی برمی گردد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر دلیل برخوردهای دوگانه با عوامل حوادث پس از انتخابات مانند فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: قانون باید برای همه جاری و ساری باشد و در مورد مهدی هاشمی باید گفت که وی از دهه 70 پرونده های مهمی در قوه قضائیه دارد که باید به آن رسیدگی شود.

رسیدگی به اتهامات فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی محملی برای امتحان قوه قضائیه است
زاکانی با تاکید بر این که مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات نقش اساسی و ویژه ای را ایفا کردند، خاطر نشان کرد: این افراد مثل سایرین در مقابل قانون پاسخگو هستند و رسیدگی به اتهامات این افراد محملی برای آزمون قوه قضائیه است.

برخورد زودهنگام با سران فتنه این افراد را به قهرمان تبدیل می کند
وی در مورد تعلل در محاکمه سران فتنه تصریح کرد: برخی مواقع در محاکمه برخی افراد وقفه ای صورت می گیرد تا صحنه برای روشنگری و هدایت بهتر امور فراهم شود و به عقیده بنده برخورد زودهنگام با این افراد شرایطی را مهیا می کند که فرد خطاکار به یک قهرمان در عرصه بین المللی و داخلی تبدیل شود.

با افتادن سران اصلاحات از چشم ملت، مهار فتنه آسان تر می شود
وی با تاکید بر این که برخورد زودهنگام با سران فتنه التهاب آفرین و ابهام زا است اظهار داشت: در حال حاضر این افراد هر قدر بیانیه و اطلاعیه بدهند، مردم نسبت به اهداف غلط و ادعاهای نادرست آنها شناخت بیشتری پیدا می کنند و کار به جایی می رسد که این پیام ها نه تنها اثر بخشی نخواهد داشت بلکه مردم نسبت به اغراض نادرست آنها آشنا شده و با شفافیت فضای کشور، مهار فتنه آسان تر می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سران فتنه باید هزینه خسارت های وارده مادی و معنوی به نظام را بپردازند، اظهار داشت: من تصور می کنم برخورد زودهنگام با عناصر فتنه، اثربخشی لازم را نخواهد داشت و در صورت مواجهه ناقص، برخی از آنها با فتنه انگیزی خود به اهدافشان می رسند.

رضایی باید نامه خود را به صورت بیانیه می داد
زاکانی در خصوص نامه رضایی به رهبر معظم انقلاب نیز تصریح کرد: به عقیده من اگر فردی به دنبال اثربخشی پیشنهاد خود باشد، در نامه نگاری مستقیم خطاب به رهبر معظم انقلاب باید آن را غیرعلنی و به دور از فضای رسانه ای ارائه دهد، اگر رضایی به دنبال علنی کردن آن بود، باید این اقدام را به صورت بیانیه ارائه می داد.
وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت‌های قانونی را برای دفاع سران فتنه از خود باز گذاشته بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از انتخابات با موسوی و به طور خاص با مسئولان ستادهای این کاندیداها جلسه مفصلی گذاشتند و بعد از این جلسه نیزبه شورای نگهبان دستور پیگیری اکید دادند ولی برخلاف تمدید مهلت، قبول اعتراض ها در شورای نگهبان و پیگیری های بی سابقه شورای نگهبان خبری از حضور موسوی و کروبی و پیگیری قانونی آنها نشد.

ادعای موسوی و کروبی مبنی بر ابطال انتخابات جرم سنگینی است
وی با بیان اینکه سران اصلاحات از ابتدا به دنبال ابطال انتخابات بودند گفت: فعالیت‌های آنها و ادعایشان مبنی بر ابطال انتخابات جرم سنگینی است زیرا افراد بدون هیچ دلیلی برخلاف قانون و برخلاف منافع ملی و انقلابی عمل و جامعه را ملتهب کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر توجیه موسوی و کروبی در خصوص استفاده از تریبون‌های رسانه‌های غربی به دلیل نداشتن رسانه داخلی اظهار داشت: آنها در زمان انتخابات رسانه های متعددی داشتند و در حال حاضر نیز این افراد روزنامه ها و هفته نامه هایی را با سلایق مخصوص به خود در کشور دارند، مانند اعتماد و آفتاب یزد و برخی از هفته نامه ها که در راستای اعتقادات آنها مطالب زیادی را منعکس می کنند. علاوه بر این که توصیه هایی نیز برای استفاده از رسانه ملی به آنها شد ولی از آن استقبال نکردند. از این رو به عقیده من، اگر این افراد از ابتدا مسیر درستی را انتخاب می کردند، می توانستند از فضای رسانه ملی نیز بهره بگیرند.
زاکانی با اشاره به درخواست حدادعادل و تیم منتخب کمیسیون امنیت ملی از موسوی برای دفاع از خود در مناظره های تلویزیونی و یا انعکاس نظراتشان از طریق سیما خاطرنشان کرد: هنگامی که تیم منتخب کمیسیون امنیت ملی به نزد موسوی رفت و به وی گفت که شما می‌توانید در صداوسیما صحبت‌های خود را ضبط و به مردم منتقل کنید، وی پیش شرط گذاشت و یا به پیشنهاد حدادعادل در خصوص استفاده از رسانه ملی در حضور مسوولان جهت پاسخگویی به اشکالات وی پاسخی داده نشد.

حمایت امثال سروش و مهاجرانی از کروبی باعث تنزل آرا وی شد
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مورد بیانیه اخیر جمعی از اصلاح‌طلبان خارج‌نشین گفت: به نظر من این افراد، اینقدر ارزش و قیمت ندارند که کسی در مورد آنها اظهارنظر کند. همین‌قدر که این افراد از کروبی حمایت کرده و رای وی را به 350هزار رای تنزل دادند، شأن آنها را مشخص می‌کند.

قربانی کاستی های دانشگاه آزاد دانشجویان واساتید هستند
زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی ، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد کلیه عملکرد دانشگاه آزاد را نفی کند، این یک کار اشتباه است زیرا این دانشگاه در هر صورت خدماتی را در کشور انجام داده است ولی تایید عملکرد این مجموعه نیز صحیح نیست و به‌طور قطع کاستی‌هایی دارد که اولین قربانی آن دانشجویان و اساتید هستند.

ایراد اصلی مدیریت دانشگاه آزاد قانون گریزی و قانون شکنی است
وی ادامه داد: ایراد اصلی دانشگاه آزاد قانون‌گریزی، قانون‌شکنی و ایجاد حرکتی است که نتیجه آن فراهم کردن امکان برای عده‌ای است که صلاحیت لازم را برای تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت این دانشگاه ندارند.


نوشته شده در دوشنبه 88/11/12ساعت 12:43 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak