سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

چارلز فادیس از مقامات سازمان جاسوسی آمریکا، بازگشت شهرام امیری به ایران را لطمه به «سیا» توصیف کرد.
فادیس در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت: خطرناک ترین مسئله در ماجرای شهرام امیری، کمک دانسته یا ندانسته وی به ایرانی هاست تا به اطلاعاتی درباره تلاش های جاسوسی سازمان سیا دست پیدا کنند و شاید زندگی برخی افراد هم به همین دلیل به خطر بیفتد. آنها می توانند با مرور فعالیت ها، به اطلاعاتی درباره فعالیت های ما در داخل ایران دست یابند.
به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات سابق سیا می گویند در سال 1985 ویتالی یورچنکو از عوامل کاگ ب شوروی به آمریکا پناهنده شد و تنها 3 ماه بعد به شوروی بازگشت.
رادیو فردا نیز از قول یک پژوهشگر عضو موسسه اطلاعات دفاعی دهلی نو گفت «مطمئنا در ماجرای شهرام امیری تهدید و تطمیع هایی در کار بوده است». ماهان عابدین همچنین به رادیو فردا گفته است «دسترسی اطلاعاتی آمریکا به مقامات ایرانی و اشخاصی که اطلاعات بالا دارند و نیز عوامل انسانی برای جمع آوری اطلاعات، کار خیلی سختی است برای اینکه ضد اطلاعات جمهوری اسلامی بسیار قوی است. احساس می کنم یکی از ابعاد ماجرای شهرام امیری این بوده که دستگاه اطلاعاتی ایران توانسته به طور موفقیت آمیز در سیستم حتی پناهندگی آمریکا نفوذ کند. به نظر می رسد دستگاه اطلاعاتی ایران در این فرآیند هم نفوذ کرده و ضربه خود را وارد کرده است.


نوشته شده در دوشنبه 89/4/28ساعت 9:46 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak