سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

بی بی سی به قدرت دیپلماسی ایران در ناکام گذاشتن طرح های آمریکا اعتراف کرد. بخش انگلیسی پایگاه اینترنتی بی بی سی اخیراً در گزارشی درباره دیپلماسی ایران به صراحت اذعان کرده است که تحریم های روزافزون علیه ایران نتوانسته است دیپلماسی فعال و پویای ایران و روابط خوب این کشور با بسیاری از کشورهای مختلف جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
بی بی سی با یادآوری حضور ایران در اجلاس ها و نشست های مهم بین المللی از جمله نشست سران گروه دی- هشت که اخیراً در نیجریه برگزار شد، می نویسد: «حضور ایران در نشست های منطقه ای و بین المللی حاکی از آن است که این کشور به رغم تحریم هایی که هفته به هفته بر شدت آن افزوده می شود، از روابط خوبی با بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای در حال توسعه برخوردار است و این کشورها از حق ایران برای دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای حمایت می کنند».
در این گزارش آمده است: «روابط خوب ایران با این کشورها و نیز حمایت آنها از فعالیت های هسته ای ایران، به پشتوانه و عامل تاییدکننده خوبی برای فعالیت های هسته ای تهران تبدیل شده است».
بی بی سی در ادامه این گزارش می نویسد: «کشورهای در حال توسعه و بسیاری از دیگر کشورهایی که ایران روابط خوبی با آنها برقرار کرده است، نگاهی متفاوت از نگاه واشنگتن و برخی دولت های اروپایی به ایستادگی ایران در برابر شورای امنیت سازمان ملل بر سر موضوع غنی سازی اورانیوم و فعالیت های هسته ای دارند بسیاری از کشورها فعالیت های صلح آمیز هسته ای را حق ایران می دانند و مقاومت آن در شورای امنیت سازمان ملل را مبارزه برای دفاع از حق و حقوق این کشور می دانند».
بی بی سی می افزاید: «روابط ایران با کشورهای مختلف در نقاط دور و نزدیک جهان سندی است که ثابت می کند با وجود تحریم های روزافزون علیه ایران، بسیاری از کشورها نگاهی متفاوت از نگاه تحریم کنندگان نسبت به ایران و حتی فعالیت های هسته ای آن دارند».
گفتنی است اعتراف بی بی سی در سایت انگلیسی زبان این بنگاه خبری آمده است که مخاطبان غیرایرانی دارد و انکار واقعیات ملموس برای آنها امکان پذیر نیست و این در حالی است که بی بی سی در بخش فارسی زبان خود که به عملیات روانی علیه ایران اسلامی و حمایت از سران فتنه اختصاص دارد، اینگونه اخبار را سانسور می کند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/4/24ساعت 7:34 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak