سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز موجودیت تشکلی موسوم به جامعه وعاظ ولایی و یا کشوری به عنوان تشکل زیرمجموعه جامعه روحانیت مبارز را رد کرد.
حجت الاسلام احمدسالک در گفت وگو با فارس با بیان اینکه جامعه وعاظ تهران زیر نظر دبیرکل جامعه روحانیت اداره می شود، گفت: ما با صراحت می گوییم که جامعه روحانیت مبارز تشکلی به اسم جامعه وعاظ ولایی و یا کشوری را نمی شناسد.
وی با اشاره به جلسه شب گذشته تشکل متبوعش که به ریاست آیت الله مهدوی کنی برگزار شده بود، گفت: در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز مسائل جاری روز مورد بررسی قرار گرفت که جلسه مشترک جامعه روحانیت با جامعه مدرسین از جمله آنها بود.
سالک همچنین به جلسه مشترک جامعه روحانیت و جامعه مدرسین و توافق حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی درباره کمیته مشترک جامعتین تصریح کرد: محور کمیته مشترک جامعتین بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام ملی است؛ جامعتین معتقدند که باید برای حفظ وحدت در جامعه رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه رفتارهای خود قرار دهیم و بیانات معظم له را برای حفظ وحدت تبیین کنیم.
سالک در ادامه گفت: ما باید برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی وحدت رادر جامعه محقق سازیم و در مسیر وحدت و انسجام ملی حرکت کنیم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: آیت الله مهدوی کنی در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد که کمیته مشترک جامعتین محورهای وحدت را در جامعه طی خواهد کرد.
آیت الله یزدی نیز در جلسه مشترک جامعتین اعلام کرد که جامعه روحانیت و جامعه مدرسین برای حفظ وحدت در راستای بیانات رهبر انقلاب تلاش خواهند کرد.
سالک از استقبال سیاسیون و نمایندگان مجلس از کمیته مشترک جامعتین خبر داد و گفت: انعکاس خبر کمیته مشترک جامعتین در جامعه مناسب بوده است و مردم از این کمیته مشترک استقبال کرده اند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: کمیته مشترک جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از هفته آتی جلسات خود را با حضور اعضای جامعتین آغاز خواهد کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه وعاظ تهران به دبیرکلی حجت الاسلام شجونی زیرنظر دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اداره می شود و جامعه روحانیت هیچ تشکلی را به غیر از تشکل مذکور نمی شناسد.
گفتنی است بر اساس شواهد موجود تشکل موسوم به «جامعه وعاظ کشور» چند ماه قبل از سوی آقای اسفندیار رحیم مشایی و با واسطه یکی از طلاب جوان پدید آمده است و ماجرای شکل گیری آن اینگونه بود که در پی برخی از مواضع سؤال برانگیز اسفندیار مشایی، روحانی یاد شده که در آن هنگام یکی از اعضای «جامعه وعاظ تهران» بود، از ایشان برای پاسخگویی به پرسش های اعضای این جامعه دعوت می کند و آقای مشایی در آن جلسه می کوشد به پرسش هایی که درباره مواضع وی مطرح شده بود پاسخ بدهد ولی پاسخ های ایشان برای اعضای جامعه وعاظ تهران که یک تشکل قدیمی و آزمون داده در فراز و نشیب های انقلاب است، قابل قبول تلقی نمی شود. ولی بعد از پایان جلسه، روحانی جوان دعوت کننده طی مصاحبه ای اعلام می کند پاسخ های آقای مشایی برای اعضای جامعه وعاظ قانع کننده بود! که مصاحبه ایشان با اعتراض اعضای جامعه وعاظ تهران روبرو می شود. مدتی بعد، همان روحانی جوان تعدادی از افراد روحانی را از شهرستان های مختلف به تهران دعوت می کند و در جلسه ای که در سالن مجتمع فرهنگی سیدالشهدا(ع) در میدان هفت تیر تشکیل داده بود، پای سخنرانی آقای رحیم مشایی می نشاند و متعاقب آن از تشکیل جامعه ای موسوم به «جامعه وعاظ کشور»! خبر می دهد و هفته بعد نام آن را به «جامعه وعاظ ولایی کشور»! تغییر می دهد. این تشکل جدید و ناشناخته به خاطر نامی که برای آن انتخاب شده و توهم انشعاب در جامعه وعاظ تهران را تداعی می کرد اعتراض اعضای جامعه وعاظ تهران که به پیروی بی چون و چرا از حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب معروف هستند، را در پی داشت و به روحانی یاد شده تذکر می دهند که اختلاف افکنی خواست اعلام شده دشمنان نظام است و به شدت از سوی رهبر معظم انقلاب نهی شده است و نیز، شایسته نیست که جمعی از روحانیون بی آن که از واقعیت امر باخبر باشند، تحت مدیریت آقای مشایی قرار گیرند، اما متاسفانه تذکرهای دلسوزانه اعضای جامعه وعاظ تهران بی نتیجه می ماند.
این طلبه از افراد متدین و متعهد است و احتمال می رود به خاطر جوانی و بی تجربگی در تشخیص و شناخت موضوع دچار نوعی اشتباه شده باشد.


نوشته شده در جمعه 89/4/18ساعت 1:2 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak