سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

آمریکا توقع داشت تصویب تحریم ها ایران را برای مذاکره تحت فشار بگذارد اما آنچه ممکن است به طور کامل نابود شود، همان فرصت برقراری دیالوگ و مذاکره با ایران است.
خبرگزاری ریانووستی از «بوریس دولگوف» تحلیلگر انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه با بیان این مطلب افزود: بعید است تحریم های جدید آمریکا باعث امتناع ایران از ادامه برنامه هسته ای شود.
«ولادیمیر آورچف» عضو شورای سیاست خارجی و دفاعی هم گفت: کاخ سفید عملاً با اتخاذ تحریم های یکجانبه کلیه تلاش های همکاران در شورای امنیت را بی ارزش کرد. باراک اوباما برنامه سیاسی خویش را دنبال می کند و با مشکلات جدی مواجه خواهد شد؛ او از محبوبیت خوبی برخوردار نیست. البته نباید فراموش شود که امسال سال بین انتخابات است زمانی که کلیه اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم مجلس سنای آمریکا تغییر می کنند. و اوباما باید قاطعیت خویش را درخصوص دستور کاری که برای آمریکا بسیار مهم است نشان دهد که ایران در آن دیده می شود. اما اوباما اگر بخواهد به ازای مسائل جهانی مسائل داخلی خود را حل کند، امکان فعالیت یکدست و به عبارت دیگر موثر جامعه جهانی را به طور کلی از بین می برد.
از سوی دیگر خبرگزاری روسی «راشا تودی» در گزارشی، به همراهی های اخیر روسیه با دولت آمریکا و نقض تعهداتش در قبال ایران پرداخت و نوشت: ایران می تواند از روسیه به خاطر نقض تعهداتش از جمله در زمینه فروش موشک های اس300 درخواست غرامت کند. روسیه از بابت همکاری با آمریکا دچار خسارت های فراوانی شده است.
نویسنده راشا تودی ادامه می دهد: پس از اعلام روسیه مبنی بر عدم تحویل سامانه اس300 به ایران، این کشور پرده از تلاش های خود برای خودکفا شدن در زمینه سیستم های دفاع هوایی برداشت.


نوشته شده در سه شنبه 89/4/15ساعت 12:9 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak