سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

تحلیل اخیر فرید زکریا سردبیر نیوزویک و از مشاوران ارشد دولت اوباما، درباره محبوبیت و اقتدار جمهوری اسلامی و توهم بودن جنبش سبز مخملی در ایران، آب در لانه مورچگان انداخت.
وی که از استراتژیست های مطرح در آمریکا به حساب می آید، به تازگی در واشنگتن پست نوشت: «توهم انقلاب مخملی در ایران نظیر اروپای شرقی، اشتباه است. من از حامیان جریان سبز هستم اما فکر نمی کنم این جریان می توانست از پس سرنگونی جمهوری اسلامی برآید. باید باور کنیم جمهوری اسلامی حامیان بسیاری دارد. مازیار بهاری خبرنگار نیوزویک که مدتی در ایران زندانی بود، عقیده دارد آیت الله خامنه ای محبوب ترین سیاستمدار در ایران است... یکی از نکات کلیدی در محبوبیت احمدی نژاد هزینه های زیادی بود که وی برای بهبود رفاه اجتماعی فقرا کرد... برخلاف اروپای شرقی، جمهوری اسلامی هم پشتوانه مذهبی و هم پشتوانه ملی مردم را با خود دارد.»
این تحلیل فرید زکریا باعث آشفتگی و خشم شدید محافل ضد انقلابی شد که تاکنون با القاب بلندبالا از وی یاد کرده و از تحلیل هایش بهره می گرفتند.
یکی از عناصر ضدانقلاب با اشاره به تحلیل اخیر این تحلیلگر آمریکایی، در سایت بالاترین نوشت: نویسنده و گوینده خبری آمریکا اخیرا اراجیف علیه جنبش سبز نوشته است. او ما را پیش پای دموکرات ها قربانی کرد تا جواب انتقادات مک کین را داده باشد. الحق که با دوستانی این چنین، جنبش سبز نیاز به دشمن ندارد.
یکی دیگر از عناصر خشمگین اپوزیسیون هم نوشت: «این آدم از کثیف ترین سیاست بازان آمریکایی شده و متاسفانه جزو تصمیم سازان
us
(آمریکا) هم هست. سناتور مک کین انصافا اخیرا مردانه ایستاد و از جنبش حمایت کرد و بیانیه او بی مانند بود. جدای از اینها هیچ آبی در غرب گرم نمی شود.»
استقبال از موضع مک کین که خواستار حمایت بیشتر از آشوبگران در ایران شده در حالی است که اخیرا بهاءالله مهاجرانی مدعی شده بود سبزها با دموکرات ها میانه خوبی دارند و مک کین و دیگر نومحافظه کاران با جمهوری اسلامی همفکر هستند!
مک کین همچنین از طرفداران بمباران ایران بود و تخطئه هر دوسر ماجرا (دموکرات و جمهوری خواه) حاکی از یتیم شدن فتنه سبز دارد.
در همین حال یکی دیگر از اعضای اپوزیسیون در بالاترین نوشت: فرید زکریا روشنفکر سرشناس آمریکایی است. او از کسانی است که در مسائل خاورمیانه حرف آخر را می زند. او سردبیر نیوزویک و مجری برنامه ای به اسم خود در
CNN است. وقتی او در مورد خاورمیانه صحبت می کند سیاستمداران و طبقه روشنفکر آمریکا واقعا به او گوش می کنند و حرفها و نظریات او در تصمیم گیریهای آنان موثر است. او تاکنون کما بیش از جنبش سبز ایران حمایت کرده و مقالات او در نیوزویک و برنامه هفتگی او در CNN کمک بزرگی به شناخت جنبش سبز در آمریکا بوده است. زکریا اما در مقاله عجیبی که در تاریخ 20 ژوئن در مجله نیوزویک نوشته است به کلی نظریات سابق خود را زیر پا گذاشته و صحبت از این می کند که خامنه ای در ایران از محبوبیت قابل ملاحظه ای برخوردار است و جنبش سبز قابلیت سرنگونی دولت ایران را ندارد. او حتی از مازیار بهاری نیز نقل قول کرده است که خامنه ای محبوبترین سیاستمدار در داخل ایران است. متاسفانه چون او یکی از موثرترین کارشناسان مسائل خاورمیانه در آمریکاست امکان دارد این مقاله تاثیر ناخوشایندی در حمایت دولت آمریکا از اپوزیسیون بگذارد. باید به او رساند که این کم لطفی را درست کند(!)
نکته درخور توجه آن که سران فتنه، گروههای داخلی مدعی اصلاحات و حامیان بیرونی آنها نه فقط نسبت به حمایت آشکار آمریکا از فتنه گران کمترین حساسیتی ندارند، بلکه آشکارا نیاز خود را به این حمایت ها اعلام نیز می کنند.


نوشته شده در جمعه 89/4/4ساعت 9:8 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak