سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

وزیر دفاع آمریکا با دفاع از فتنه گران مدعی شد ایران به سمت دیکتاتوری حرکت می کند. رابرت گیتس فتنه گران را «چهره های مذهبی کنار گذاشته شده» خواند و نسبت به این اتفاق اظهار نگرانی کرد.
رابرت گیتس در گفت وگو با فاکس نیوز گفت: طی 18 ماه گذشته شاهد تغییر در ماهیت رژیم ایران بوده ایم و رژیم به یک دیکتاتوری نظامی تبدیل شده است.
رئیس اسبق سازمان سیا همچنین با حمله به رهبری گفت: اکنون حکومت یکپارچه تر می شود چرا که برخی چهره های مذهبی کنار گذاشته شده اند.
سخنان رابرت گیتس و نگرانی وی که احتمالا شامل کسانی چون کروبی و صانعی و خاتمی و موسوی و امثال آنها می شود، مخاطب را یاد مواضع 3 دهه پیش جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا می اندازد که نسبت به عدم انطباق عملکرد جمهوری اسلامی با اسلام ابراز نگرانی کرده بود و آن کلام حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) که «حالا دیگر آقای کارتر هم اسلام شناس شده است»! رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا مکررا از کسانی چون منتظری، صانعی، کروبی، موسوی و... به عنوان عناصر نواندیش و مذهبی های مدرن یاد می کند.
متهم کردن جمهوری اسلامی به دیکتاتوری به عنوان دستور العمل هیئت حاکمه آمریکا-که به شدت توسط رسانه های وابسته و عناصر ضدانقلاب ترویج می شود- در حالی است که سران شیطان بزرگ هرگز در 31 سال گذشته دموکراسی ایران را به رسمیت نشناخته و علی الدوام جمهوری اسلامی را متهم به دیکتاتوری کرده اند.
گیتس در مصاحبه با فاکس نیوز بر این نکته هم تاکید کرده بود که تصویب قطعنامه تحریم علیه ایران همسو با آشوب های پس از انتخابات و در جهت تقویت فشار برای عقب نشینی جمهوری اسلامی است.
پروژه خدشه در مشروعیت و اعتبار جمهوری اسلامی در حالی به شدت از سوی سازمان ناتوی فرهنگی پیگیری می شود که به تازگی فرید زکریا سردبیر مجله نیوزویک و از مشاورین نزدیک دولت اوباما اذعان کرد: توهم انقلاب مخملی در ایران نظیر آنچه در اروپای شرقی رخ داد، اشتباه است.
وی طی مقاله ای در واشنگتن پست نوشت: مقایسه جریان سبز در ایران با انقلاب های مخملی و توهم انقلاب، اشتباه است. جمهوری اسلامی در میان ملت حامیان بسیاری دارد که اپوزیسیون نمی تواند آن را تغییر دهد.
فرید زکریا با اشاره به انتقاد نومحافظه کاران از اوباما مبنی بر اینکه او به اندازه کافی از اپوزیسیون در حوادث پس از انتخابات ایران حمایت نکرد، می نویسد: کسانی چون جان مک کین می گویند اوباما باید از توان آمریکا برای سرنگونی رژیم ایران استفاده می کرد. همین سخنان نشانه شکست صاحبان آن دیدگاههاست زیرا الفاظی را جایگزین تحلیل کرده و سیاست خارجی را با توهم یکی گرفته اند. نومحافظه کاران می گویند ما شانس تغییر رژیم در ایران را سال گذشته از دست دادیم و اوباما ضعیف عمل کرد. من خود از حامیان سرسخت اپوزیسیون سبز در ایران بوده و درباره آن مقاله نوشته و در تلویزیون سخن گفته ام اما فکر نمی کنم این جریان می توانست جمهوری اسلامی را سرنگون کند.
این حامی فتنه سبز می افزاید: اینکه باور کنیم رژیم جمهوری اسلامی نزد ایرانی ها مشروعیت ندارد و قدرتش را با نیروی نظامی حفظ کرده، خلاف واقعیات است زیرا جمهوری اسلامی حامیان بسیاری دارد و میلیون ها تن از آن حمایت می کنند.
سردبیر نیوزویک در تحلیل خود می نویسد: مازیار بهاری خبرنگار نیوزویک که دولت ایران ماهها وی را به اتهامات واهی زندانی کرد عقیده دارد رهبر ایران آیت الله خامنه ای همچنان محبوب ترین چهره سیاسی در ایران است. وقتی مک کین در سخنرانی اش گفت رژیم ایران منابع ارزشمند مردمش را نه برای جاده سازی یا مدرسه سازی یا ساخت بیمارستان و ایجاد مشاغل جدید برای ایرانی ها صرف می کند بلکه آنها را به افراط گرایان خارجی می دهد که بی گناهان را می کشند، واقعیتهایی را نادیده گرفت. یکی از نکات کلیدی در محبوبیت احمدی نژاد هزینه های زیادی بود که وی برای بهبود رفاه اجتماعی فقرا پیاده کرد. رژیم مبالغ بسیار زیادی را صرف برنامه های داخلی کرده است تا کمک های خارجی. مقایسه انقلاب سبز ایران با انقلاب های مخملین اروپای شرقی نیز اشتباه است. در اروپای شرقی سه نیرو را در کنار خود داشتند؛ نخست ملی گرایی، زیرا کمونیسم به زور و توسط یک نیروی خارجی تحمیل شده بود. دوم مذهب، زیرا کمونیسم کلیسا را سرکوب کرده بود و سوم دموکراسی. در حالی که جمهوری اسلامی از مذهبی بودن مردم ایران برخوردار است و مهارت زیادی نیز در گرایشهای میهن پرستی داشته است.


نوشته شده در جمعه 89/4/4ساعت 9:6 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak