سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

جریان سازمان دهنده فتنه سال گذشته، به طور گسترده در زمینه دامن زدن به چالش اخیر میان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جبهه اصولگرایان فعال شده است.
هرچند که موضوع ساماندهی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی فی نفسه موضوع مهمی است و آلودگی یا فریب برخی از نمایندگان در ماجرای تقابل با شورای عالی انقلاب فرهنگی- و به نفع تیم حاکم بر دانشگاه آزاد- را نمی توان اتفاق کوچکی شمرد اما اتفاق دیگری هم در حال وقوع است. دانشگاه آزاد با دارایی 250 هزار میلیارد تومانی عملا به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی- سیاسی بزرگ به مجموعه ای کارچاق کن و لجستیک برای فتنه گران عمل کرده و به خودی خود شریان حیاتی برای این جریان محسوب می شود اما نکته مهم دیگری که سازمان فتنه در ماجرای اخیر روی آن متمرکز شده، اصالت بخشیدن به صف بندی میان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصولگرایان است به نحوی که هم ماجرای فتنه بزرگ به حاشیه بیفتد و هم اصل مسئله دانشگاه آزاد فراموش شود.
درست به همین دلیل هم بود که شماری از عناصر فعال در فتنه به همراه روزنامه های زنجیره ای (شرق، آرمان، مردم سالاری، آفتاب یزد و...) و سایت های همسو(از صدای آمریکا، بی بی سی انگلیس و رادیو فردا گرفته تا کلمه و جرس و پارلمان نیوز و ایلنا و امروز و بالاترین و گویانیوز و روزنت) فعال شدند تا محل بحث را به انحراف بکشند. کار به آنجا کشید که همین رسانه ها در اقدامی زنجیره ای به نقل از سایت اقلیت مجلس(پارلمان نیوز) نوشتند؛ «حامیان دولت تهدید کردند: مجلس را به توپ می بندیم»!
اقلیت مجلس که چند هفته پیش ملاقات های تیمی با سران فتنه(کروبی و موسوی و خاتمی و...) داشت، در هدایت مجلس به سمت جانبداری از «یلگی دانشگاه آزاد» نیز نقش گسترده ای ایفا کرد. این طیف از یک سو خود را طرفدار رئیس مجلس اصولگرا جا زدند در حالی که بیشترین حملات را در گذشته(چه به هنگام تصدی ریاست سازمان صدا و سیما و چه به هنگام تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی) علیه دکتر لاریجانی داشتند. و از سوی دیگر کوشیدند اصل مسئله دانشگاه آزاد را به حاشیه برانند که البته همراهی برخی دیگر از نمایندگان آلوده به دانشگاه آزاد یا بی خبر از اصل ماجرا در موفقیت آنها بی تاثیر نبود.
اما اصل ماجرا این است که دانشگاه آزاد به مدت چند دهه به صورت جزیره ای، ملوک الطوایفی، الیگارشیک و فراری از نظارت اداره شده است. به دنبال کش و قوس چند سال وزارت علوم با تیم حاکم بر دانشگاه آزاد، موضوع از سوی رهبر معظم انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع و با حوصله تمام و در فرآیندی کارشناسی ارزیابی شد که به تصویب اساسنامه دانشگاه آزاد منجر شد. اساسنامه جدید، مدیریت این دانشگاه را قانونمند می کند و ضمن پیش بینی مدیریت 4 ساله بر دانشگاه، نظارت بر اموال و دارایی های گسترده آن را نیز امکان پذیر می سازد.
در این میان دستپاچگی برخی حامیان تیم حاکم بر دانشگاه آزاد در مجلس- از جمله رئیس کمیسیون آموزش که از بستگان جاسبی است- باعث شد طرح یک فوریتی و ارجاعی به کمیسیون، ناگهان از صحن علنی مجلس سر درآورد و به مصوبه ای شاخ و برگ دار- استتاری!- منجر شود که به طور خلاصه، اولا زحمات چندساله و کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی را دور می زند و ثانیا زمینه فرار مدیران دانشگاه آزاد از نظارت و حسابرسی و توضیح خواهی را فراهم می کند. در واقع مصوبه مجلس حتی حق توضیح خواهی را از خود مجلس نیز سلب می کند و در پوشش وقف، مصونیت دایمی به تیم حاکم بر دانشگاه آزاد را می بخشد که در جریان فتنه سال گذشته نیز به ایفای نقش فعال پرداخت.(از جمله مهدی هاشمی و سایت جمهوریت و...)
به عبارت دیگر سازمان فتنه در ماجرای اخیر تلاش کرده در یک بازی دو برد را بکند، هم- به خیال خود- مصونیتی آهنین به گرد دانشگاه بکشد و هم مجلس را نزد اصولگرایان بدنام کند و چالش و اختلاف را به زمین خود اصولگرایان بکشاند.
با وجود خطای فاحش نمایندگان رای دهنده- و خیانت محرز برخی از آنان- که جای توبیخ و سرزنش دارد، روند ماجرا به نفع اصولگرایی در کشور تمام خواهد شد که یکی از ابعاد آن قطعا اعمال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


نوشته شده در جمعه 89/4/4ساعت 9:6 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak