سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

یک روزنامه آمریکایی، اپوزیسیون سبز را بهترین فرصت برای مقابله با قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران در منطقه توصیف کرد.
واشنگتن پست نوشت: جنبش سبز بهترین فرصت را برای پایان دادن به خطر حمایت ایران از تروریسم ]جبهه مقاومت اسلامی در خاورمیانه[ و پیگیری برنامه تسلیحات هسته ای به وجود آورد. این جریان یکی از پربارترین چالش های موجود در برابر حکومت دینی ایران است.
روزنامه آمریکایی با اشاره به شعار آشوبگران در دعوت از اوباما برای حمایت از اپوزیسیون نوشت: اخیرا آقای اوباما اظهارات محکم تری در حمایت از جنبش سبز به زبان آورده از جمله بیانیه ای که به همایش بنیاد ملی حمایت از دموکراسی فرستاد و جایزه ای که به جنبش سبز اهدا کرد. سناتور مک کین در همان همایش گفت ما باید حمایت بیشتری از مخالفان بکنیم. به گفته او ما می توانیم دوستان و متحدان خود را برای به چالش کشیدن مشروعیت رژیم ایران به تحرک واداریم.
واشنگتن پست تاکید می کند: استراتژی اوباما نتوانسته آهنگ برنامه هسته ای ایران و یا رویکرد تهاجمی آن کشور در قبال عراق و اسرائیل و لبنان را کندتر کند. اکنون زمان آن است که اوباما از جنبش سبز کاملا پشتیبانی کند.
از سوی دیگر و در حالی که آمریکا و 3 دولت اروپایی عضو شورای امنیت تلاش کردند در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی صادر کنند و بدین ترتیب به بازیگران فتنه سبز امید بدهند، روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرد این کار عملا بر علیه اپوزیسیون سبز تبدیل شده است.
این روزنامه تاکید می کند: پس از آن که شورای امنیت قطعنامه ای علیه ایران صادر کرد و نیروهای امنیتی موفق شدند تظاهرات نخستین سالگرد انتخابات جنجالی سال گذشته این کشور را سرکوب کنند، دولتمردان ایرانی از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، هم از سیاست حکومت در برنامه هسته ای حمایت کردند.
وال استریت ژورنال می افزاید: سالگرد آرام انتخابات ریاست جمهوری ایران، نمایانگر تازه ترین عقب نشینی مخالفان بود که سران آنها پیش تر برای بازگرداندن مردم به خیابان ها با وجود حضور نیروهای امنیتی، سخت تلاش کرده بودند. برخی تحلیلگران می گویند که زمان بندی صدور قطعنامه شورای امنیت و هم زمانی صدور آن با سالگرد انتخابات ایران موجب تضعیف خواسته اپوزیسیون مخالف در برابر دولت شده است.


نوشته شده در پنج شنبه 89/3/27ساعت 4:23 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak