سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به پروژه وزارت خارجه آمریکا درباره براندازی اینترنتی در ایران نوشت «انقلاب تویتری در ایران جامه واقعیت به خود نپوشید».
این روزنامه می نویسد: یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، ادعای انقلاب تویتری در ایران، لبخندی توام با تمسخر و طعنه را بر لب مخاطبان می نشاند. یک سال پیش در تب و تاب اعتراضات، یک معاون وزارت خارجه آمریکا از شبکه تویتر خواست به خاطر استفاده اپوزیسیون جمهوری اسلامی از این شبکه تعمیرات خود را به تعویق بیندازد. حتی مشاور جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا هم خواستار نامزدی تویتر برای جایزه نوبل شد. اما به گفته حمید تهرانی از گردانندگان وبلاگ گلوبال ویسز]وابسته به بی بی سی و آکسفورد[ اینها همه اغراق بود و بیشتر در مخیله غرب می گنجید تا واقعیت ایران.
گاردین همچنین از قول تهرانی نوشت: وقتی در تویتر اعلام می شد 700هزار نفر در تهران شعار می دهند کاشف به عمل می آمد که فقط 7 هزار نفر آنجا در تظاهرات حضور داشته اند(!)
گاردین در پایان نوشت: نقش شبکه هایی چون یوتیوب و تویتر و فیس بوک در آغاز حوادث پس از انتخابات مهم بود. اپوزیسیون در 22 بهمن تلاش کرد مجددا به خیابان بیاید اما آن روز، روز قدرت نمایی حامیان جمهوری اسلامی بود. به تدریج معلوم شد که باید به حقایق و واقعیات ایران توجه بیشتری شود و تمرکز بر رسانه های آن لاین اینترنتی نباشد چون اکثر گزارش های این رسانه ها متفاوت از حقایق و واقعیات است.
شایان ذکر است رسانه های غربی در روزهای آغازین تجمعات خیابانی، جمعیت چند ده هزارنفره را 3 میلیون نفر!! جا زدند و این در حالی بود که برخی از این افراد صرفا به خاطر فضاسازی دروغین و توام با التهاب فتنه گران به خیابان آمده بودند و با روشن شدن حقایق مرتبا از این جمعیت کاسته شد.


نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 7:18 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak