سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

عقب نشینی توام با استیصال سران فتنه از راهپیمایی و آشوب خیابانی آن هم با این توجیه که این کار به عقلانیت نزدیک است، پرسش ها و دردسرهای بزرگتری را متوجه آنان کرده است.
روز گذشته برخی سایت های کانونی فتنه نظیر کلمه، جرس، امروز، نوروز، رادیو فردا، بی بی سی و... تلاش کردند با تولید مطالب توجیهی مشابه، ادعای موسوی و کروبی در بیانیه اخیر خود مبنی بر لغو راهپیمایی را جا بیندازند. این تقلای مشترک رسانه ای پس از آن اوج گرفت که احساس شد اقدام سران فتنه، به سردرگمی و ناامیدی و احساس شکست گسترده در میان بقایای فتنه دامن زده است. در این میان سایت کلمه از جمله در تحلیلی مدعی شد: بیانیه لغو راهپیمایی بدان خاطر بود که دولتیان به یک بحران تمام عیار نیاز دارند و مقابله خونبار را بارها توانسته اند تمرین کنند. جنبش سبز باید عقلانیت خود را ثابت کرده و راههای کم هزینه را در پیش بگیرد. حضور در خیابان ها پرهزینه است.
کلمه در نوشته دیگری مدعی شد دولت دنبال ماجراجویی است و به تحرکات رادیکال نیاز دارد.
این سایت ضدانقلابی که توسط موسوی مدیریت می شود، در اقدامی هماهنگ با موضع تبلیغاتی جبهه استکبار مدعی شد: «تصویب قطعنامه جدید سازمان ملل اصولا مدیون سیاست های ماجراجویانه دولت است.»
این ادبیات دقیقا ادبیات کسانی چون اوباما، هیلاری کلینتون و رابرت گیتس در آمریکاست و اساسا به حق قانونی ملت ایران در برخورداری از فناوری هسته ای اشاره نمی کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی در راستای نشان دادن هویت واقعی استکبار جهانی، بیانیه تهران را برای مبادله سوخت اتمی صادر کرد که همان زمان هم با لحن منافقانه و بهانه جویانه میرحسین موسوی مواجه شد. او آن هنگام مدعی شد جمهوری اسلامی سیاست امتیازدهی پیشه کرده است و اکنون در ادعایی متناقض از ماجراجویی جمهوری اسلامی دم می زند!
اما آنچه در توجیهات شبکه رسانه ای فتنه بر سر عقب نشینی توام با استیصال سران فتنه از آشوب خیابانی قابل توجه است، ادعای عقلانیت و تدبیر است. اکنون طیف های بی طرف و حتی مخالفان دوراندیش تر جمهوری اسلامی می پرسند اگر عقلانیت در پرهیز از اردوکشی خیابانی است، پس چرا کروبی و موسوی و برخی احزاب تندرو نظیر مشارکت و سازمان مجاهدین به 8 ماه «بی عقلی» و «رادیکالیسم کور توام با خشونت» دست یازیدند و چهره ای برانداز و خشونت طلب و قانون شکن از خود برجای گذاشتند؟ «لغو راهپیمایی براساس عقلانیت بود»، یعنی تمام تجمعات توام با خشونت و آشوب در 25 و 30 خرداد و سپس روز قدس و 13آبان و 16آذر و 6 دی (عاشورا)، هم غیرقانونی و هم نابخردانه و احمقانه بوده است! این همان واقعیتی است که چند هفته پیش عباس عبدی در گفت وگو با دویچه وله عنوان کرد و تاکید نمود که حضور توام با خشونت و شعارهای تند در خیابان، نقض غرض حرکتی بود که می خواست خود را ضد خشونت نشان دهد. از سوی دیگر ناظران و تحلیلگران می پرسند اگر رادیکالیسم و بی قانونی و آشوب، بازی در پروژه جمهوری اسلامی است پس سران فتنه به مدت یک سال، اپوزیسیون را در زمین جمهوری اسلامی بازی داده اند!
در واقع می توان گفت موسوی و کروبی و نظایر آنها خود به خود عاقل نشده اند بلکه هنگامی که روز 9 دی سرشان به سنگ خورد و 22بهمن فهمیدند چاقویشان نمی برد، در بن بستی دوسویه گرفتار شدند و کم هزینه ترین گزینه پیش پای آنها همین اعلام لغو راهپیمایی 22خرداد با ادعای عقلانیت و نگرانی برای جان مردم بود. سران فتنه با اقدام کذایی کوشیدند مانع از نمایش ریزش قریب به اتفاق بدنه فتنه در خیابان شوند.
شایان ذکر است که برخی رسانه های ضدانقلاب در تحلیل های خود از استیصال سران فتنه، ماجرای مضحک اسب تروا را به رخ کشیده اند. سایت ضدانقلابی ایران گلوبال در این زمینه نوشت: جمهوری اسلامی بر مبنای تجربیات یک سال گذشته خود را برای مقابله آماده و مجهز کرده است. سون تزو نظریه پرداز جنگ به ما می آموزد آنگاه که دشمن نیرومند، مجهز و آماده است، باید از مصاف با او پرهیز کرد. تاکتیک خیابانی فعلا کاربرد ندارد. اسب تروا را فقط می توان یک بار به کار برد. بار دوم فقط می شود یک فیلم هالیوودی از آن ساخت(!)


نوشته شده در یکشنبه 89/3/23ساعت 7:17 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak