سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

نشریه فرانسوی لوموند، روشنفکران و سیاستمداران اروپایی حامی رژیم صهیونیستی را شریک جنایات این رژیم معرفی کرد.
لوموند با مرور مواضع توام با انتقاد سیاستمداران اروپایی نسبت به حمله اسرائیل علیه کاروان آزادی نوشت: طبیعی است که باید از محکومیت هایی از جنس اظهارات برنار کوشنر وزیر خارجه فرانسه استقبال کرد اگرچه هنوز کسانی هستند که عملیات اسرائیل را توجیه می کنند. یک روز پیش از حمله اسرائیل به ناوگان حامل کمک های بشردوستانه به غزه، برنار هانری لوی با غیب گویی که از صفات اوست، در تل آویو گفت «من هرگز ارتشی این چنین دموکراتیک ندیده ام که این قدر اخلاقی رفتار کند.» یادآوری کنیم که هنگام جنگ غزه، فیلسوف ما بر روی یک تانک اسرائیلی خرامیده بود تا وارد سرزمین اشغالی شود. بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، لوی حمله اخیر را «احمقانه» ارزیابی کرده، زیرا ممکن است وجهه اسرائیل را خدشه دار کند. اما، او حتی یک کلمه برای محکومیت یا اظهار تاسف نسبت به کشته شدگان به زبان نیاورد. تنها پرسشی که امروز مطرح است، تخمین میزان بهایی است که دولت اسرائیل به خاطر این جنایت خواهد پرداخت. چرا که سازمان ملل متحد سال هاست ده ها قطعنامه صادر کرده و اتحادیه اروپا متون بیشماری را به تصویب رسانده که از اسرائیل دعوت می کنند تا به حقوق بین المللی احترام بگذارد یا حتی به حقوق انسانی، مثلا با شکستن تحریم غزه. هیچکدام از این مصوبات در عمل به اجرا درنیامده اند. برعکس، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به اسرائیل پاداش هم می دهند. شاهد این مدعا پذیرش عضویت اسرائیل در «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (
OCDE
) در هفته گذشته و دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از فرانسه برای رسمیت بخشیدن به آغاز حضور این کشور است.
لوموند می پرسد: آیا مصونیت اسرائیل از مجازات همچنان ادامه خواهد یافت یا برخی دولت ها تصمیم دقیقی برای این مجازات خواهند گرفت تا به دولت اسرائیل بفهمانند که این سیاست سرکوب و اشغال بهایی دارد که باید آن را بپردازند؟ دولت فرانسه اکنون می تواند در چارچوب اتحادیه اروپا به شرکایش پیشنهاد کند تا پیمان همکاری با اسرائیل را به اتکای ماده 2 معلق کنند؛ ماده ای که به صراحت اسرائیل را موظف به حفاظت از حقوق انسانی می کند. فرانسه باید ابتدا واردات محصولات مستعمره های اسرائیل را ممنوع کند، و سپس تاکید کند که استقرار شهرک های استعماری در سرزمین های اشغالی غیرقابل قبول است و سرانجام اعلام کند اتباع فرانسه که در اسرائیل به خدمت نظام وظیفه درمی آیند حق خدمت در سرزمین های اشغالی را ندارند و در صورت عملیات نظامی مستوجب تعقیب قضایی هستند. کوشنر وزیر خارجه فرانسه گفت هیچ یک از شهروندان ما در میان کشته شدگان در کشتی ها نبوده اند اما آیا او مطمئن است که هیچ فرانسوی در میان مسئولان جنایت حمله به کاروان آزادی نبوده است؟!
گفتنی است در کشور فرانسه، معتبرترین اساتید دانشگاه نظیر روژه گارودی صرفا به خاطر پرسش از واقعیت یا دروغ هولوکاست تحت فشار و محاکمه و ایذاء پیاپی قرار داشته اند.


نوشته شده در دوشنبه 89/3/17ساعت 8:50 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak