سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

فهمی هویدی تحلیلگر ارشد مصری موضع قاهره درباره وضعیت رقت بار غزه را شرم آور خواند.
به گزارش العالم این تحلیلگر معروف مصری با انتقاد شدید از موضع برخی کشورهای عربی به ویژه مصر در خصوص ادامه محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: تداوم سکوت اعراب و همراهی آنان با رژیم صهیونیستی شرم آور است. جهان عرب تاکنون هیچ اقدامی برای شکستن محاصره نکرده و حتی دولت مصر علنا از این محاصره دفاع می کند.
وی تاکید کرد: عجیب این است که آنچه اسرائیل در کشتار فلسطینی ها و نابود کردن آرمانشان انجام می دهد کوچک ترین تحرکی در کشورهای مهم عربی ایجاد نکرده بلکه مقبول آنها هم افتاده است.
فهمی هویدی افزود: هیچکس آن اتفاق شرم آور را فراموش نمی کند که «امیر اورن» تحلیلگر روزنامه هاآرتص در گزارشی که در تاریخ دوم دسامبر 2008 منتشر شد، اعلام کرد وقتی وزیرخارجه لوکزامبورگ از زیپی لیونی وزیرخارجه وقت اسرائیل خواست تا محاصره غزه به دلیل وضعیت بد انسانی به وجود آمده برداشته و گذرگاه های آن باز شود، لیونی وی را به وزیر خارجه مصر ارجاع داد و گفت: «احمد ابوالغیط» برای شما علت این محاصره را توضیح می دهد.
این اندیشمند مصری با شرم آور خواندن اقدام مصر تصریح کرد: عجیب تر اینکه وزیرخارجه مصر - به جای محکوم کردن این محاصره - آن را تایید کرد و مدعی شد گذرگاه رفح در مرز مصر به دلایل قانونی باید بسته بماند.
فهمی هویدی با بیان این که از این بابت خجالت زده است، افزود: شرم آور است- و ملاحظه کنید که ما دائما غرق در عرق شرم خود هستیم - که امیر اورن تحلیلگر اسرائیلی روزنامه هاآرتص می افزاید، «دانی کوین» یهودی نماینده گروه سبز پارلمان اروپا در همان روز در جلسه اتحادیه اروپا سیاست سرکوب و محاصره اسرائیل علیه کودکان فلسطین و غزه را محکوم کرد.


نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 11:4 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak