سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی اسناد وابستگی تشکل «سازمان خبرنگاران بدون مرز» به سرویس های اطلاعاتی آمریکا را افشا کرد.
سایت خبری تحلیلی آمریکن فری پرس روز گذشته با انتشار گزارشی از پشت صحنه فعالیت «سازمان خبرنگاران بدون مرز» تاکید کرد که این سازمان بخشی از «بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی» است که به عنوان شعبه پوششی سازمان سیا شهرتی جهانی دارد.
این پایگاه اینترنتی که عموماً به انتشار مطالبی می پردازد که در فضای رسانه ای آمریکا بایکوت شده اند در گزارش خود می نویسد: «پس از ماه ها تلاش یکی از محققین که خواستار پاسخ بنیاد «اعانه ملی دموکراسی» در مورد کمک های مالی این بنیاد به خبرنگاران بدون مرز شده بود، سرانجام بنیاد اعانه ملی دموکراسی فاش کرد که سازمان خبرنگاران بدون مرز دست کم به مدت سه سال کمک های بلاعوض از سوی «بنیاد ملی جمهوری خواهان» دریافت می کرده است. این در حالی است که «لوسی موریلون»، مدیر اجرایی خبرنگاران بدون مرز دریافت کمک مالی از این بنیاد را شدیداً تکذیب می کرد.» آمریکن فری پرس در ادامه اعلام کرد: «بنیاد ملی جمهوری خواهان یکی از چهار شرکت تابعه بنیاد اعانه ملی دموکراسی است. این بنیاد توسط کنگره آمریکا و در زمان دولت ریگان ایجاد شد. ایده اولیه این بنیاد نیز از سوی «بیل کیسی» رئیس وقت سیا و با هدف جایگزینی برنامه های سری سیا برای اجرای برخی اقدامات اجتماعی که در اواسط دهه 70 توط کمیته کلیسا افشا شد، مطرح گشت». این گزارش می افزاید: «همانطور که «آلن واین اشتاین»، کسی که لایحه ایجاد بنیاد اعانه ملی دموکراسی را تهیه کرد، اعتراف کرده: بسیاری از کارهایی که امروز انجام می دهیم، 25سال پیش بطور پنهانی توسط سیا انجام گرفته بودند.»
این پایگاه اینترنتی سپس به شاهدی دیگر در مورد وابستگی خبرنگاران بدون مرز به سیا اشاره کرد و نوشت: «میلیون ها دلار از درآمد سالانه خبرنگاران بدون مرز همواره ناشی از «فروش نشریات» اعلام می شود. این در حالی است که در گزارش این سازمان نامی از هیچ نشریه ای برده نمی شود و مشخص نیست که اصلاً این نشریات مورد ادعا به چه کسی فروخته می شود.
به طوری که به گفته یکی از محققین: حتی اگر فرض کنیم که این سازمان بدون هیچ هزینه ای و بطور رایگان اقدام به انتشار کتاب کرده است، می بایست در سال 2004 میلادی به میزان 170200 عنوان کتاب و در سال 2005 به میزان 188400 عنوان به فروش می رسانده تا درآمد بیش از 2میلیون دلاری این سازمان تامین شود. بنابراین واضح است که درآمدهای این سازمان از منابع دیگری تامین شده است.»
لازم به ذکر است که گزارشگران بدون مرز یکی از حامیان اصلی جریان فتنه بوده و به طرق مختلف از جمله انتشار پی درپی اخبار و گزارش های جعلی از این جریان حمایت کرده است.


نوشته شده در پنج شنبه 89/2/23ساعت 10:13 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak