سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

510 زن در طی 30 سال اخیر در کانادا گم شده اند اما کسی پاسخگوی وضعیت آنها نیست.
به گزارش پایگاه اینترنتی «واشنگتن پریزم»، کمیته ویژه «دفاع از تبعیض علیه زنان» در سازمان ملل مدت هاست خواستار گزارش دولت کانادا درباره چرایی معلوم نبودن علت ناپدید شدن یا قتل این 510زن شده است اما سرنوشت آنها همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
براساس این گزارش، نقض حقوق بشر در کانادا و از جمله از سوی دولت گسترده است به نحوی که این دولت حاضر نیست درباره شکنجه صدها زندانی بی گناه افغانی در فاصله سال های 2006 تا 2008 که توسط نیروهای کانادایی بازداشت شده اند توضیح دهد. همچنین 3 تن از اتباع سوریه (عبدالله الملکی، موید نور الدین و احمد المعطی) به اتهام واهی ارتباط با القاعده و طالبان، سال ها از سوی پلیس و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کانادا شکنجه شده بودند و سرانجام به دلیل واهی بودن اتهامات آزاد شدند.
واشنگتن پریزم گزارش می دهد: انتشار گزارش مربوط به «کمیسیون حقوق بشر استان انتاریو»، بار دیگر افکارعمومی را تحت تاثیر قرار داد. چرا که نه تنها این حقیقت تلخ را فاش ساخت که این حقوق همچنان به شکلی روشمند (سیستماتیک) نادیده گرفته و نقض می شوند، بلکه نشان داد این روند رو به افزایش دارد. بدتر اینکه حتی در زمانی که مورد اجحاف قرار گرفتگان تصمیم می گیرند لب به شکایت بگشایند، به آنها اجازه داده نمی شود به حقوق قانونی خود برسند. از 38 هزار و 579 شکایت، 16589 شکایت بدون پاسخ مانده است. بیشتر نقض حقوق ها در زمینه های نژادی و جنسیتی بوده است.
این گزارش حاکی است کارگران به ویژه کارگران موقتی در معرض نقض فاحش حقوق بشر قرار دارند. به نحوی که برخی از آنها با کمترین دستمزد در معرض خطرآلودگی به مواد شیمیایی بیماری زا قرار می گیرند و ناچارند در هر شرایط آب و هوایی کار کنند. آنها در صورت جرئت اعتراض با اخراج پیش از موعد قرار می گیرند و اگر مهاجر خارجی باشند، ممکن است وادار به ترک کانادا شوند حتی اگر در حال بیماری به سر ببرند


نوشته شده در یکشنبه 89/2/19ساعت 3:42 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak