سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

رسانه های آمریکایی معتقدند ایران در حال بیرون کردن اشغالگران از عراق است همان طور که نیروهای آمریکایی را از بیروت بیرون انداخت.
نشریه «فوربز» در این باره از قول یک فرمانده آمریکایی حاضر در عراق نوشت: ایرانی ها با ما در اینجا همان کاری را می کنند که در بیروت شاهد آن بودیم. آنها ما را از بغداد هم بیرون می کنند.
فوربز معتقد است: این اولین بار نیست که مقامات آمریکایی نسبت به موقعیت خود در عراق اظهار نگرانی می کنند و گناه به خطر افتادن جایگاه خود را به گردن ایرانی ها می اندازند. تابستان سال گذشته نماینده تازه منصوب آمریکا برای عراق «جیم جفری» اعلام کرد تهران یا مستقیم و غیرمستقیم در تجهیز شبه نظامیان علیه نیروهای آمریکایی در عراق از سال 2003 تاکنون دخیل بوده است.
فوربز خاطرنشان کرد: دولتمردان عراقی کنترل امور سیاسی را در اختیار گرفته و به نظر می آید با افول نفوذ سیاسی آمریکا در عراق، این طالع ایران است که بیشتر می درخشد. آیا واشنگتن با اوج گیری موضوع خروج نیروها از عراق، بغداد را در یک سینی زرین تقدیم تهران می کند؟
همزمان روزنامه کریستین ساینس مانیتور در تحلیلی نوشت: آمریکا در آستانه خروج نیروها از عراق، نگران گسترش نفوذ ایران است. اکنون با نزدیک شدن به زمان خروج نیروها، نگرانی مقام های آمریکایی درباره گسترش فزاینده نفوذ ایران بیشتر شده است.
این روزنامه می افزاید: برخی از مقامات استدلال می کنند حضور آمریکا در عراق، این کشور را به میدان پرستیزه زرد منطقه تبدیل کرده و برانگیزاننده جنگ سطحی میان باقی مانده نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان است.
کریستین ساینس مانیتور با اشاره به مخالفت دولت عراق با ابقای نیروهای آمریکایی می نویسد: زیباری وزیر خارجه عراق اعلام کرده امکان اینکه یک توافقنامه جدید با آمریکا بتواند از تصویب پارلمان بگذرد بسیار بعید به نظر می رسد. او گفت که عراق به احتمال قوی، توافقنامه های محدودتری را با آمریکا در سطح وزارت دفاع امضاء خواهد کرد که براساس آن مربیان و مشاوران آمریکایی در عراق باقی بمانند.
ژنرال مارتین دمپسی فرمانده جدید ارتش آمریکا در جلسه توجیهی سنای آمریکا اعلام کرد مبارزه شبه نظامیان در عراق شدت بیشتری یافته و بسیار شبیه به بمب گذاریهای سال 1983 علیه سربازخانه تفنگداران آمریکایی در سال 1983 در بیروت است که منجر به خروج نیروهای آمریکایی از لبنان شد.
نسبت دادن اعتراض های مردمی علیه اشغالگران به ایران در حالی است که طبق آخرین نظرسنجی مؤسسات آمریکایی، نفرت عمومی از کاخ سفید و دولت واشنگتن به طرز بی سابقه ای در کشور های خاورمیانه شدت یافته است.


نوشته شده در پنج شنبه 90/5/13ساعت 12:45 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak